Online meer opvallen als bedrijf

Naamsbekendheid is in deze markt erg belangrijk. De concurrentie is hoog, maar jij moet blijven opvallen zodat potentiele klanten voor jou kiezen. Dat is niet zo makkelijk als het klinkt. Er worden steeds meer creatieve ideeën bedacht voor een sterke positionering. De key om op te vallen is uiteindelijk: anders zijn dan de rest. Maar het blijft natuurlijk belangrijk om je doelgroep op deze manier te bereiken. Anders zal dit nog niet tot conversies leiden. In dit artikel geven we je een aantal tips om je doelgroep op een originele manier aan te spreken.

Een video

Wanneer we een lange saaie tekst tegenkomen, is de kans klein dat we deze helemaal gaan lezen. Een paar afbeeldingen zijn al veel interessanter om naar de kijken. Een video trekt nog meer de aandacht. Daarnaast is een video ook een effectieve methode om de manier van werken over te brengen naar (potentiele) klanten. Beelden zeggen meer dan afbeeldingen. Met beeld en spraak kan iemand zich beter uiten en je kan tevens laten zien met wie ze te maken hebben. Hier heb je ook nog verschillende mogelijkheden in. Je kan bijvoorbeeld een uitleganimatie laten maken. In deze animatie kan je het product op een originele aan interessante manier presenteren aan de doelgroep.

Samenwerking met BN’ers

Een andere veel gebruikte manier is door samen te werken met BN’ers. Veel bedrijven doen dit al. We hebben allemaal een eigen beeld bij iedere BN’er die we kennen. Dit kan positief maar ook negatief zijn. Hierdoor is het van belang om te kijken naar de doelgroep en hoe dit over zal komen bij hen. Heeft jouw doelgroep veel negatieve associaties met een bepaalde BN’er? Dan kan je natuurlijk beter niet gaan samenwerken met deze persoon. Andersom zal het uiteraard positief uitpakken. In de sportbranche wordt er veel samengewerkt met BN’ers.

Online meer opvallen als bedrijf

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

1 × 5 =

Schuiven naar boven